Отбасындағы қолайлы тілдік орта-балалардың сөйлеуін дамыту шарты.
Бала жақын адамдарымен және ата аналарымен неғұрлым көп қарым қатынас жасаса,
оның сөйлеу дамуы неғұрлым қарқынды және сапалы жүреді.
Отбасында қандай жағдайлар жасау керек
баланың сөйлеуін дамыту үшін?
1. Баламен қарым-қатынас кезінде сөйлеуіңізді қадағалаңыз.
2. Онымен асықпай сөйлесіңіз, дыбыстар мен сөздерді анық және анық айтыңыз,
оқу кезінде мәнерлілік туралы ұмытпаңыз.
3. Кішірейтетін жұрнақтарды теріс пайдаланбаңыз.
4. Баланың сөйлеу кемшіліктерін уақтылы жойыңыз.
5. Баланың сөйлеуіне күлмеңіз.
6. Баланың сұрақтарын жауапсыз қалдырмаңыз.
7. Айына бір рет баланың сөзін магнитофонға жазып алыңыз.
Мұндай жазбалар сөйлеу жұмысында ғана емес, уақыт өте келе көмектеседі
ұлына немесе қызына жақсы сыйлық болады.
Баламен ойнағанда, сіз оны сөйлеудің әртүрлі бөліктерімен зат есімдерді дұрыс үйлестіруге үйрете аласыз. Айтыңыз: "қазір бізге
ойыншықтар қонаққа келеді, ал сіз кім келгенін айтасыз". Қуыршақты алыңыз
және сұраңыз: "бізге кім келді?"Бала толық беруі керек
жауап: "қуыршақ (мысық, ит) бізге қонаққа келді". Заттардың санын атай отырып, бала " бір ", " көп "сөздерін қолданады.
Ойыншықтарды тазалау кезінде баланың назарын ойыншықтардың қайда " жүгіргеніне "(не / кім) аудару керек): текшелер жатыр
еденде қоян шкафтың артына тығылды, машина үстелдің астына кірді және т. б.
Ересек адам: "бәрін орнына қойайық: текшелерді қорапқа салыңыз, Қоянды қуыршақ пен аюдың арасына отырғызыңыз, машинаны сөреге қойыңыз"дейді. Содан кейін ол: "сіз нені алып тастадыңыз? Мен қайда қойдым (қойдым)?»
Мектеп жасына дейінгі баланы қоршаған әлеммен қалай таныстыруға болады?
Мысалы, саябақта серуендеп жүргенде, балаңызға "ағаш неден тұрады"деп түсіндіріңіз
(Магистраль, тамырлар, бұтақтар, жапырақтар, оны ең көп таралған ағаш түрлерін (қайың, Линден) тануға үйретіңіз.
Дүкеннен дүкенмен келген кезде, оны қоюға асықпаңыз
оларды үстелге қойыңыз. Мұны ұлыңызбен немесе қызыңызбен бірге жасаңыз. Сөмкеден өнімді алып тастағаннан кейін, балаңызға сұрақтар қойыңыз: "Бұл не?", "Ол қандай түсті,
пішіні бойынша, өлшемі бойынша?", "Бұл өнімнен не жасауға болады?»,
"Бір сөзбен қалай атауға болады?». Бала серуендеуден оралғаннан кейін сіз сұрай аласыз: ол көшеде кімді (немесе не) көрді? Кіммен ойнады? Мишаның қандай ойыншықтары болды (Маша? Баланың толық, егжей-тегжейлі, егжей-тегжейлі жауаптар беруін қамтамасыз етіңіз.
Біртұтас сөйлеуді қалай дамытуға болады?
Біртұтас сөйлеудің екі формасы бар:
- диалогтық (екі немесе бірнеше адам арасындағы әңгіме),
- монологиялық (бір адамның сөзі).
Баланың үйлесімді сөйлеуін дамытуды қайта айтудан бастаған дұрыс.
3-4 жастағы балаларды үйлесімді сөйлеуге үйрету олар жақсы білетін ертегілерді жай ғана қайталаудан жақсы:" Колобок"," репа"," Теремок","тауық ряба".
Бала ересектермен бірге сөйлейді, оның сұрақтарына жауап ретінде, әдетте фразаның соңғы сөзіне қойылады, бөлек енгізеді
сөздер: "атам отырғызды .... Не? (репа)". Бірте-бірте бала көтеретін сұрақтарды қолдану мүмкін болады
бүкіл сөйлеммен жауап береді. Сонымен, "тауық Ряба" Ертегісін оқығаннан кейін сіз балаға оны қайталауды ұсына аласыз. Ересек: "бір кездері атасы болған
иә баба". Кім өмір сүрді-болды? (баланың жауабы.). "Оларда Ряба тауық болды".
"Оларда кім болды?»
Осыдан кейін Л. Н.Толстойдың, К. Д. Ушинскийдің және басқалардың шағын әңгімелерін қайталауға көшуге болады. прозаны қайталау кезінде баланың жауаптары көркем мәтінге мүмкіндігінше жақын болуын қамтамасыз ету керек. Сондықтан сұрақтар балаға сөздікті ғана емес, сонымен қатар мәтін синтаксисін де толық пайдалануға көмектесуі керек. Егер бала мәтінді ұмытып кетсе, оған кеңес беру керек. Мысалы, Л. Н.Толстойдың "Үш аю"ертегісі қайталанады. Ересек адам сұрақ қояды: "Маша олардың үйіне кіргенде аюлар қайда болды?", "Аю үйінде қанша бөлме болды?"Егер бала сұраққа толық жауап беруге қиналса, оған жетекші сұрақтармен көмектесу керек. Мысалы, егер бала сұраққа жауап бере алмаса: "аюлар біреудің тамағына қол тигізгенін көргенде өзін қалай ұстады?", сіз: "айтыңызшы, Михайло Иванович қандай дауыспен айқайлады" және т. б.
Балабақшада алынған үйлесімді мәтіндерді құрастыру дағдылары отбасында бекітілуі керек.
а) отбасылық фотосуреттер бойынша әңгімелер құрастыру (баланың өсуі, жазғы демалыс және т. б.);
б) суреттер сериясы бойынша әңгімелер (3 және одан көп);
в) кітаппен жұмыс (алдымен жаңа кітапты оқымас бұрын, оны баламен бірге қарастырыңыз, содан кейін бұл кітап не туралы екенін сұраңыз, кейіпкерлер кім және оқығаннан кейін баламен әңгіме талқылаңыз).
Баланың театрландырылған іс-әрекетке деген қызығушылығын қалыптастыру.
Балалардың дамуы үшін баланың театрландырылған іс-әрекетке деген қызығушылығын сақта