Балабақшада ата-аналар жиналысын өткізу бойынша ұсыныстар
Ата-аналар жиналысын өткізудің он алтын ережесі
Әдіскер: Конкобаева С. М,
1. Жиналыс есте қалуы керек.
2. Жиналыс сізді ойландыруы керек.
3. Жиналыс ата-аналарды жағымды, сындарлы түрде баптауы керек.
4. Ақпараттық блок жақсы дайындалуы керек.
5. Басқа ата-аналардың қатысуымен балаларды мадақтау керек, олардың жетістіктерін атап өту керек, балаға сын айту тек ата-анасымен жалғыз сөйлескенде болуы керек.
6. Әр ата-ана үшін жеткілікті уақыт болуы керек.
7. Жиналыс-дәріс немесе сабақ емес, ата-анаңызды диалогқа тартыңыз,
8. Ата - анаңыздың уақыты мен уақытын құрметтеңіз-жиналыс 1 сағат 20 минуттан аспауы керек (20 минут - жаңа ақпаратты жеткізу, 15-20 минут сұрақтарды тыңдау және оларға жауап беру, 20 минут-жеке сұрақтар). Ата-аналармен жеке сөйлесу біраз уақытты алуы мүмкін. Егер ата-аналарға ұйымдастырушылық сұрақтарға уақыт қажет болса, осыны ескеріп, оларды талқылауға мүмкіндік беріңіз.
9. Әр жиналыста топтың ең қызықты істері, балалардың жетістіктері туралы қысқаша есеп болуы керек. Болашақ іс-шараларды жариялаңыз, ата-аналарды ынтымақтастыққа шақырыңыз.
10. Шығармашылықпен айналысыңыз - әр жиналысты жаңа жолмен өткізіңіз.
Жиналыста не істемеу керек?
* Қатыспаған ата-аналарды жиналысқа келмегені үшін соттау.
* Жеке балалардың жетістіктерін олардың фамилияларымен салыстыру.
* Бүкіл топқа теріс баға беру.
* Ата-аналармен қарым-қатынас жасау үшін тәрбиелік тонды қолданыңыз.
Ақпараттық блок ақпараттан қалыптасады:
* негізгі;
* өзекті;
* балалардың осы тобына қолданылады.
Негізгі ақпарат-бұл мәселе (жиналыс тақырыбы) туралы белгілі нәрсе, ол әдетте түсіндіріледі.
Өзекті-соңғы мәліметтер, зерттеу нәтижелері, жиналыс проблемасына (тақырыбына) жаңа тәсілдер.
Осы топқа қолданылатын ақпарат-балалар, жағдайлар, проблемалар, шешу жолдары, ата-аналарға тәрбиешінің ұсыныстары туралы ақпарат.
Тәжірибелі мұғалімге ата-аналардың сұрақтарына жауап беру қиын емес, ол күн сайын әртүрлі проблемаларға тап болады, жанжалды жағдайларды шешеді. Егер ата-ананың сұрағы мұғалімді таң қалдырса, көмектесуге дайын болу керек және сұрақтың шешімін кейінге қалдыру керек: "өкінішке орай, Мен қазір сіздің сұрағыңызға жауап бере алмаймын. Мен маманмен кеңесемін (ақпаратты аламын немесе нақтылаймын) және бірнеше күннен кейін сізге толық жауап бере аламын".
Жиналысты қалай есте қаларлық етуге болады?
Ол үшін сізге қажет:
* қызықты фактілерді келтіріңіз. Мысалы: "Леонардо да Винчи, Мирей Матье, Билл Гейтс әйгілі солақайлардың толық тізімі емес, мүмкін сіздің балаңыз олардың қатарына қосылуы мүмкін";
* қандай да бір мәселе бойынша ата-аналардың пікірін сұрау;
* жаттығулар, фильмдер, кітаптар ұсыныңыз;
* жиналыс формаларын өзгерту.
Ата-аналарды позитивті, сындарлы түрде қалай орнатуға болады?
Бұл дегеніміз:
* жалпы топ туралы жағымды ақпарат беру, балаларды жетістіктері, мінез-құлқы, іс-әрекеттері үшін мадақтау;
* жақын маңдағы іс-шараларға шақыру және көмек пен қатысуды сұрау;
* әрқашан ең белсенді ата-аналарды жігерлендіріңіз.
Аудиторияға жиі қарау, ата-аналарға жест-ишарамен, көзқараспен қарау.
Жиналысқа дайындалып жатқанда, ата-аналардың қайсысы жеке сөйлескісі келетінін болжауға тырысу керек, мұны ескеріп, әркімге аз уақыт пен көңіл бөлу керек.
Алдыңғы қатарда гүлденген балалардың ата — аналары отырады және айтылғандардың бәрін белсенді тыңдайды, ал соңғыларында-кешігіп қалған және проблемалы балалардың ата-аналары. Олар өздерінің балалары туралы айтуды немесе мекеменің жұмысындағы кемшіліктерді жария етуге дайындалып, өзін-өзі көрсетуді күтеді. Оларды түсінуге болады: ең жақсы қорғаныс - шабуыл. Бұл жағдай ұйымдастырушылар ата-аналардың жеке сұраныстарын ескермейтіндіктен, ата-аналарды өз идеялары мен жоспарлы іс-шараларына тезірек тартуға деген ұмтылысты басшылыққа алады. Бұл ретте ата - ананың өз баласының білім беру процесінің толыққанды субъектісі екендігі, оның қалай өтуі керектігі және ол үшін не істеу керектігі туралы өз идеялары бар екендігі ескерілмейді. Жиналысты ұйымдастыратын тәрбиеші немесе маман отбасылық педагогика мен психологияның, ересектерге білім берудің әртүрлі мәселелерінде құзыретті болуы керек.
Кездесулерді сәтті өткізудің белгілері:
* кездесулердің ата-аналарға балаларды тәрбиелеуде қолдау мен көмек көрсетуге бағытталуы;
* мұғалімдердің өз сезімдерін шынайы білдіруі, оларды басқару қабілеті; жиналысқа қатысатын ата-аналардың және басқа отбасы мүшелерінің эмоционалды жағдайына ұқыптылық пен сезімталдық;
* мұғалімдердің жиналысқа қатысушылардың алдына ашық және жабық сұрақтар қою, қатысушылар ұсынған негізгі ойларға, сезімдерге назар аудару қабілеті; ата-аналардың маңызды мәлімдемелерін қайталау (мағынасын нақтылау) және жалпылау қабілеті; кідірту; кездесуге қатысушыларға түсінікті етіп тұжырымдай отырып, гипотеза жасау қабілеті;
* мұғалімдердің бірлескен шешім қабылдауға жиналыс өткізу қабілеті.
Жетекші жиналыс-кездесу мұғалімге үйрену маңызды:
* ата-аналардың құқықтарын құрметтеу, шараны, қашықтықты және диалог шекараларын сақтау;
* ата-аналардың бірегейлігіне және олардың мәселені шешу жолдарын табу қабілетіне сену (аздап қолдау көрсету арқылы) ;
* эмоционалды, сөздер мен қимылдармен, мимикамен ата-аналарға қолдау көрсету;
* ата-аналарды белсенді тыңдау, оларға баланы тәрбиелеудегі қиындықтар туралы айтуға мүмкіндік беру;
* мәселені анықтау, ата-ананың бала туралы әңгімесінің контекстінде болу; тұжырымдар мен ұсыныстарға асықпау, бірақ инсайдқа жағдай жасау (жағдайды қабылдау айнасында көрсету, мәлімдемелердің мағынасын нақтылау, өз сезімдеріңіз туралы айту);
* мәселелерді түсінуге және бірлесіп шешуге ұмтылу.
Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде ата-аналар жиналысын сәтті өткізу бойынша ұсыныстар
1. Сұрақтар арқылы талқылауды күшейтіңіз.
2. Жиналысты тыныш түрде және достық жағдайда өткізіңіз.
3. Бала күтімін қамтамасыз ету.
4. Көрнекі құралдарды қолданыңыз: магнитофон жазбалары, көрмелер, балалардың фотосуреттері, бейнелер және т. б.
5. Әдемі жеке шақырулар жіберіңіз.
6. Әрқашан ата-аналардың өзара қарым-қатынасына уақыт қалдырыңыз.
7. Хабарламалар қысқа болуы керек.
8. Жиналысты әзілмен жандандыру-күлу әрқашан жақсы.
9. Жиналысты достарыңызбен кездесу ретінде өткізіңіз.
10. Егер біреу жиналысқа қатыса алмаса, оған жазба жіберіп, келесі кездесу міндетті түрде болады деп үміттенеді.
11. Ата-аналар жиналысын сауалнама парағы немесе сауалнама арқылы бағалауға болады.
Тәрбиешілерге арналған "Ата-аналармен қарым-қатынас"жадынамасы
* Мұғалімнің ата - аналармен диалогы-бұл жеке тең қарым-қатынас, бұл тәжірибе жинақтау.
* Диалогтық қарым - қатынас-ата-аналармен қарым-қатынастың ең оңтайлы стилі. Мұндай қарым-қатынас шарттары:
а) басқа адамды бағалаусыз оң қабылдау;
б) басқаны белсенді эмпатикалық (эмпатикалық) тыңдау, сөйлеуде немесе әрекетте басқа адам туралы түсінігін білдіру;
в) қарым-қатынаста өзінің шынайы сезімдерін шынайы білдіру;
г) қарым-қатынас мазмұнын отбасының қажеттіліктеріне, ата-аналардың сұраныстарына бағыттау.
* Мұғалім өз сезімдерінен қорықпауы керек және өзі туралы, өзінің тәжірибесі туралы, яғни "мен-мәлімдеме"түрінде сөйлей отырып, басқаны қорламай және қорламай білдіре білуі керек.
* Тәрбиешінің отбасымен қарым-қатынасының әр жағы өз іс-әрекеттерін, мінез-құлқын, өз ойларын, сезімдерін білдіру мәдениетін, қарама-қарсы жақтан өз үміттерін таңдауға жауапты.
* Мұғалім ата-аналармен қарым-қатынаста "ренжіген (ашуланған) баланың"позициясына қарсы барабар ұстанымға ие болуы керек;
* Біреудің пікірін қабылдауда ашық және ашық болу керек (толерантты), "нормалар мен тыйымдар" шеңберінен Бос, ата-аналардың естімеуінен қорықпау керек ("олар неге бұл, бұл біздің проблемаларымыз", "олар түсінбейді" және т.б.).
* Сөздің күшіне, байланыстың күшіне көбірек сену, қарым-қатынаста барған сайын сүйкімді болу.
Ата-аналармен жұмыс жөніндегі мұғалімге арналған жадынама
1. Есіңізде болсын, сіз тек ата-ананың көмекшісісіз, оларды алмастыратын адам емессіз.
2. Ата-аналар баласының денсаулығын дамытуға, оқытуға және сақтауға толық жауап береді. Сіздің міндетіңіз-оларға көмектесу, бірақ жауапкершіліктің барлық ауыртпалығын өздеріне салмау.
3. Сіз өзіңіздің тобыңыздағы барлық балаларды сүюге міндетті емессіз. Махаббат-ата-ананың құзыреті. Сіз балаларды түсінуге, оларды сол күйінде қабылдауға және психофизикалық даму проблемаларын жеңуге көмектесуге міндеттісіз.
4. Әркім өзі жасай алған нәрсені ғана бағалайды. Демек, сіз ата-аналарға өзін-өзі жүзеге асыру мүмкіндіктерін неғұрлым көп берсеңіз, соғұрлым олар жалпы балабақша жұмысының тиімділігін және сіздің жеке басыңызды бағалайды.
5. Ата-аналар жиналысын өткізу үшін ең қолайлы күн мен сағатты таңдап, осы уақытқа дейін сізде де, оқушыларыңыздың ата-аналарында да маңызды істер, қызықты телешоулар және т. б. жоспарланбауға тырысыңыз.
6. Сіздің тобыңыздың тәрбиеленушілеріне қатысты ең маңызды мәселелердің бірін анықтаңыз және оны талқылау кезінде ата-анаңызбен әңгіме құрыңыз.
7. Ата-аналарды топқа орналастыруға ерекше назар аударыңыз. Мысалы, ата-аналар жиналысының барлық қатысушылары бір-бірін жақсы көріп, естуі үшін үстелдер мен орындықтарды шеңберге қоюға болады.
8. Ата-анаңыздың аты-жөні жазылған визиткаларды дайындаңыз, әсіресе олар бір-бірін әлі жақсы білмеген жағдайда.
9. Ата-анаңызбен бірге жиналысқа қатысушылар үшін ережелер ойлап табыңыз. Мысалы: сыртқы киімді шешіп алу міндетті; мәселені талқылау кезінде үнсіздікке жол берілмейді; ұсынысты (пікірді) қабылдамай, қарама-қарсы енгізу керек; бір-біріне аты-жөні немесе тек аты-жөні және т. б.
10. Жиналысқа шақырылған адамдардың уақытын сақтаңыз. Осы мақсатта ережені орнатыңыз және оның сақталуын қатаң қадағалаңыз.
11. Жиналыс барысында ата-аналардың өзара әрекеттесуін ұйымдастырудың ойындары мен топтық формаларын қолданыңыз.
12. Жиналыстағы қарым-қатынасты кездейсоқ және ашық ету үшін бір кесе шай көмектесе алады.