"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Зеленый бор ауылының "Ромашка" бөбекжайы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли- сад "Ромашка" села Зеленый бор при отделе образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области

СоцСети

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балабақшадағы инклюзивті білім

Балабақшадағы инклюзивті білім

Н. И. Ваева.
"Түймедақ "бөбекжай – бақшасы"МКҚК Логопед

"Ерекше" баланың әлемі қызықты және ұялшақ.
"Ерекше" баланың әлемі ұсқынсыз және әдемі.
Ебедейсіз, кейде біртүрлі, ақкөңіл және ашық.
"Ерекше" баланың әлемі кейде бізді қорқытады…
Неліктен ол агрессивті? Неліктен ол соншалықты жабық?
Ол неге сонша қорқады? Неге сөйлемейді?
"Ерекше" баланың әлемі ол басқалардың көзінен жабық.
"Ерекше" баланың әлемі-тек өзіне ғана мүмкіндік береді!
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға білім беру мәселесі бүгінде өте өзекті. Физикалық және психикалық денсаулығы бұзылған балалардың саны едәуір өсті. Себептердің ауқымы өте зор: қолайсыз экология, ауыр тұқым қуалаушылық, өткен аурулар алкоголизм, нашақорлық және т.б.
Қазіргі заманғы арнайы білім беру жүйесі ашық білім беру жүйесіне айналады және әлеуметтік тұрғыдан келешегі жоқ балалар жоқ екенін, барлық балалар оқытылатынын және оларға педагогикалық көмек пен қолдауға кепілдік берілетінін, сондай-ақ оқушылардың психофизикалық даму ерекшеліктері мен олардың дені сау құрдастарымен бірлескен іс-әрекеті мен қарым-қатынасының құндылығын тануға негізделген. Яғни, инклюзивті білім беруді дамыту басымдыққа айналады.
Жыл сайын физикалық және психикалық мүмкіндіктері шектеулі балалардың саны артып келеді, олар қоғамда толыққанды даму мен бейімделу үшін ерекше тәсіл мен жағдайларды қажет етеді, сондықтан инклюзивті білім беру мәселесі өзекті болып табылады.
Мүгедектігі бар (денсаулығы шектеулі) балаларда әртүрлі ауытқулар бар. Бұл олардың жалпы дамуының табиғи ағымының бұзылуын тудыратын психикалық және физикалық болуы мүмкін, осыған байланысты балалар әрқашан толыққанды өмір салтын жүргізе алмайды.
Ал егер қалыпты дамып келе жатқан баланың ата-анасы үшін балабақша-бұл ол араласатын, басқа балалармен ойнай алатын, уақытты қызықты өткізетін, жаңа нәрсені үйренетін орын болса, онда мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған отбасылар үшін балабақша олардың баласы толық дамып, бейімделетін, өмірге бейімделетін орын бола алады.
"Бала құқықтары туралы Конвенцияның" 23-бабында: "дене немесе психикалық кемістігі бар кез келген баланың қоғам өміріне белсенді қатысуды қамтамасыз ететін толыққанды және лайықты өмір сүруге құқығы бар"делінген.
Бірақ біздің қоғамда ата аналардың кейбір мәлімдемелерін жиі естуге болады:
"Ал, оны арнайы мекемеге не жібермейді?!»,
"Мен оған қарай алмаймын, бұл қорқынышты, ал менің балам күні бойы ойлайды, кошмар және әкімшілік қайда қарайды!»,
"Ол менің баламды күні бойы қорқытады, оның арқасында ол бақшаға барғысы келмейді, Мен бұл ақымақ неге сау балалармен топта болуы керек деп шағымданамын".
Балаңыздың дені сау, оның физикалық және психикалық денсаулығы аясында қалай жақсы көруге болады, сіз басқасын "ақымақ, ұсқынсыз"деп атай аласыз ба?
Бір қызығы, дені сау балалар мүгедек балаларға әлдеқайда төзімді және түсіністікпен қарайды. Балалардың психикасы ересектер оларға баса назар аудара бастағанға дейін ми айырмашылықтарды көре алмайтындай етіп жасалған. Егер бұл екпін балаға жағымсыз эмоциялармен боялған болса, демек, балалар арасында қақтығыстар мен кейде қорлау пайда болады. Мұның бәрінен біз, ересектер, егер біз бір-бірімізге мейірімді, төзімді болсақ, аулақ бола аламыз. Біз балаларымызға үлгі боламыз. Біздің сауатсыздығымыз және өзіміздің және басқа баланың мүмкіндіктерін мойындағымыз келмеуі дені сау баланың психикасын бұзуы мүмкін.
Ғасырлар бойы дені сау денеге табыну қалыптасқан ежелгі Спартада дамуында айқын ауытқулары бар балалар жай ғана жойылды. Мұндай кісі өлтіру негізінен физикалық деформациясы бар балаларға қатысты болды, өйткені психикалық кемшіліктер егде жаста кездеседі. Бұл жабайы күндер ұзақ уақыт бойы жазда болды. Ақылсыздықтың ақыл-ойы жеңіске жетті және біз өркениетті қоғамды өзіміз жасайтынымызды ұмытпауымыз керек, мұнда әр адамға орын бар. Мүмкіндігі шектеулі бала құрдастарымен қарым-қатынас жасауға құқылы. Егер ол осы әлемге осылай келген болса, онда бұл әлемге қажет.
Инклюзия-дені сау балаларға да, мүмкіндігі шектеулі балаларға да өз мақсатын табуға көмектесетін құрал:
қазірдің өзінде бар қабілеттерді дамыту;
қарым-қатынас жасауға, ортақ тіл табуға үйрету;
ойлау үлгісі емес;
бұл жалпы білім беру жүйесіне даму ерекшеліктері бар балаларды қосу.
Инклюзивті білім берудің негізгі принциптері:
адамның құндылығы оның қабілеттері мен жетістіктеріне байланысты емес;
әр адам сезінуге және ойлауға қабілетті;
әр адам қарым-қатынас жасауға және тыңдауға құқылы;
барлық адамдар бір біріне мұқтаж;
шынайы білім беру тек нақты қатынастар аясында жүзеге асырылуы мүмкін;
барлық адамдар құрдастарының қолдауы мен достығына мұқтаж;
барлық білім алушылар үшін жетістікке жету мүмкін емес нәрселерден гөрі не істей алатындығында болуы мүмкін;
әртүрлілік адам өмірінің барлық аспектілерін күшейтеді.
Балалар-қоғамның болашақ мүшелері. Егер бүгінде олар үшін мүмкіндігі шектеулі балалармен қарым-қатынас әдеттегідей болса, болашақта біз Дамуында проблемалары бар адамдарды қоғамның толыққанды мүшелері ретінде қабылдайтын боламыз.
Мен барлығына "Дима туралы" анимациялық бейнені көруге кеңес беремін. Мультфильм ата-аналарға балаларын "ерекше" құрдастарымен қарым-қатынас жасауға үйретуге көмектесуге арналған. Мультфильмді өзіңіз көріңіз және балаларыңызға көрсетіңіз. Бәріміз қаншалықты ерекшеленетінімізді және бізді не біріктіретінін айтыңыз.
Балаларымызды еркін және ақылға қонымды етіп тәрбиелейік.

Жаңартылған күні: 30.01.2023 09:06
Құрылған күні: 30.01.2023 09:06

Текст