"Мектепке дейінгі мекемелердегі ата-аналар үшін көрнекі ақпаратты ресімдеу мен мазмұнға заманауи тәсілдер".
Балаларды тәрбиелеу ата-аналардың педагогикалық білімімен тығыз байланысты. Ата-аналар баланың мінезінің негізін қалайды, оның айналасындағы адамдармен қарым-қатынасының ерекшеліктері қалыптасады. Әр отбасы тәрбие процесін өзінше анықтайды, бірақ әрқайсысы әртүрлі жағдайларға байланысты және әр түрлі дәрежеде болса да, білікті педагогикалық көмекке мұқтаж. Бұл көмекті кез-келген ата-ана қабылдай бермейді. Баланы тікелей бақылайтын және оның проблемаларын білетін мұғалімнің міндеті-ата-ананы ынтымақтастыққа тарту. Немесе, кем дегенде, оны педагогикалық принциптерді білуге және түсінуге жетелейді.
Педагогикалық ағарту бойынша отбасымен жұмыс формалары әртүрлі. Бұл брошюрада біз көрнекі ақпарат туралы сөйлесетін боламыз. Көрнекі ақпарат стендтер мен бұрыштар түрінде әмбебап және педагогикалық процесті жарықтандырудың үлкен мүмкіндіктеріне ие. Сонымен бірге, ол мұғалім мен ата-ананың тікелей байланысын қамтамасыз етпейді, сондықтан оны ұсыну формасы мен тәсілі оның мазмұнынан кем емес. Ата-ана оған тартылып, қызығушылық танытуы керек. Ол үшін балабақшада көрнекі ақпаратты жобалаудың жаңа тәсілдері ұсынылады.
- Ақпараттық бұрыштар бір сюжет бойынша жасалады: бір ертегі немесе өлең бойынша, орман, гүлді шалғын, Су патшалығы, жұлдызды аспан, орыс бөлмесі немесе ойыншықтар дүкені түрінде.
- Дизайнда әртүрлі материалдар қолданылады: көбік, көбік, қайың қабығы, жүзім, атлас, жүн, макраме, папье-маше, пластик, синтетикалық қыстағыш, сабан, керамика, ағаш (ою, күйдіру), сонымен қатар киімдерді безендіруге және кейіпкерлердің тартымдылығына қажетті ұсақ заттар: түймелер, моншақтар, блестки, жіптер суланған, мақта; табиғи материал: асқабақ, күнбағыс тұқымдары, арбу қоңырау, жұмыртқа қабығы, жаңғақ, конустар, бұтақтар, желелер; қалдық материал: жіп катушкалары, тығындар, пластикалық бөтелкелер, сым, фольга, қолданылған киізден жасалған қаламдар.
- Дәстүрлі стендтер мен планшеттер сюжетке сәйкес ерекше формалармен ауыстырылады: гүлде, тәжде, алжапқышта, сәбізде, құлпынайда, құстардың қауырсындарында, пойыз вагондарында және т. б.
- Мәтіндердің материалдары заттардың пішініне сәйкес плексигласс, жылтыр қағаздан жасалған арнайы қалталарға орналастырылған: құлпынайда - сопақ, алжапқышта - жартылай шеңбер, трапеция.
- Ақпарат жеңіл фонда үлкен баспа шрифтімен берілген.оны 2-3 метр қашықтықтан оқуға болады. Тақырып түсімен және үлкенірек өлшемдерімен ерекшеленеді.
- Ұсынылған материалды қолайлы қабылдау үшін қажетті жайлылық пен жайлылық тыныш, бейтарап тондардың, терезелердегі тюльдер мен перделердің, үстелдегі майлықтардың, жаңа гүлдердің, жасыл желектердің, икебананың және, әрине, тазалық пен тәртіптің үйлесетін түстерін қолдану арқылы жасалады.
- Беріктік пен қауіпсіздік-көрнекі үгітті ресімдеуге қойылатын негізгі талаптардың бірі. Барлық материалдар ағаш негізге Мұқият бекітіледі. Қағаз парақтарын қабырғаға жабыстыру, сондай-ақ түймелерді, қағаз қыстырғыштарды және басқа да өткір заттарды пайдалану ұсынылмайды.
- Ақпараттық материалдар айдарға байланысты үнемі жаңартылып отырады: күн сайын, апта сайын, бірақ айына кемінде бір рет.
- Көрнекі педагогикалық ақпаратты ресімдеуге арналған орын топтық киім ауыстыратын бөлме де, балабақшаның басқа бұрыштары да бола алады, онда ата-аналар жиі кездеседі: дәліздер, меңгерушінің кабинетіндегі алаңдар, дәрігерлер, психолог, логопед, тіпті веранда учаскелері, балабақшаға кіре берістегі қабырғалар.
АТА-АНАЛАР ҮШІН КӨРНЕКІ АҚПАРАТТЫ РЕСІМДЕУ
Төменде мұғалімдердің өздері толықтыра және кеңейте алатын негізгі ақпараттық бұрыштардың (айдарлардың) тізімі мен сипаттамасы келтірілген:
1. Педагогикалық ағарту бойынша қабырғалық тақырыптық ақпарат
2. Жұмыс үстелінің тақырыптық ақпараты.
3. Қысқаша ақпарат бұрышы.
4. Үйде оқу үшін.
5. Музыкалық-поэтикалық бұрыш.
6. "Денсаулық туралы" медициналық бұрышы
7. Хабарландырулар.
8. "Рахмет"
9. "Сізге хабарлауға қуаныштымыз..."
10. Oud-мен қорғасын.
11. Балалардың шығармашылық бұрышы.
12. Мәзір.
13. Терезе-өте қысқа жаңалық.
14. Фото көңіл-күй бұрышы.
15. ОУД режимі, кестесі.
16. Көрме: "балалармен бірге жасаңыз".
17. Фото бұрыш: "сіздің балаларыңызбен жұмыс істейді".
18. Ұмытылған заттардың бұрышы "жоғалту"
19. "Құттықтаймыз".
20. Айна.
ҚАБЫРҒАҒА АРНАЛҒАН ТАҚЫРЫПТЫҚ АҚПАРАТ
Балаларды тәрбиелеу тақырыптарының біріне арналған кеңестер ең көрнекті жерде орналасқан. Тақырып ата-аналардың назарын тек өзектілігімен ғана емес, сонымен бірге оны ұсынудың өзіндік ерекшелігімен де аударуы керек. "Ата-аналарға кеңес беру" сияқты таныс тақырыптардың орнына "сыпайы баланы тәрбиелеудің құпиялары "немесе" егер бала қыңыр болса ше?", "Баланы қорқыныштан қалай құтқаруға болады". Тақырып сюжет элементтерінің бірінде орналасқан және фольга, өрім, сабан, кесте және т.б. әріптердің ұлғаюымен ерекшеленеді, мысалы, егер киім ауыстыратын бөлме орман түрінде жасалса, онда тақырып күн немесе бұлттарда болады.
Ережелер мен кеңестер бір жерде шоғырланбайды, бірақ қабырғаға шашыраңқы: бір кеңес-сөйлем кейіпкерлерге беріледі, жоспарланған сюжеттің тақырыбына жазылады. Сонымен, аққу қаздарының тұмсықтарында қауырсындар, қауырсындарда кеңестер бар. Жануарлар: қоян, тиін, аю сүйікті тағамдарын табандарында ұстайды: сәбіз, жаңғақ, бал бөшкесі, оларда кеңестер бар қалталар.
Кеңестер бестен аспауы керек. Барлық ережелер мен ұсыныстар ашық фонда баспа әріптерімен жазылады (қызыл, жасыл және басқа да қара қағаз реңктерінде жазуға жол берілмейді), ал мәтін жазылған тондар қабырғаға біріктірілмеуі үшін Сіз заттың, кейіпкердің сұлбасын ашық түстермен жиектей аласыз.
Қабырға ақпаратын жобалауда материалдардың жаңалығы мен ерекшелігі маңызды рөл атқарады. Сонымен, қолында Джем құмырасын ұстап тұрған Карлсон көбік резеңкеден, Пластмассадан жасалған винттен, жібектен жасалған қақпадан, түймелерден жасалған көздерден, жүннен жасалған жіптерден жасалған шаштардан "егер бала өтірік айтса"тақырыбына нақты кеңестер қойылған құлпынай банкасынан құйылады. Тағы бір нұсқа: қабырғаның жоғарғы жағында - ай, онда тақырып бар, ал шыршада, саңырауқұлақ шляпасында, гүлдің өзегінде-сіз балаларды тәрбиелеу үшін үкі.
Қабырға туралы ақпарат ай сайын жаңартылып отырады.
ЖҰМЫС ҮСТЕЛІНІҢ ТАҚЫРЫПТЫҚ АҚПАРАТЫ
Педагогика, психология, медицина мәселелері бойынша ақпарат үстелде орналасқан. Оны әдемі майлықпен жауып, жыл мезгіліне сәйкес гүлдер немесе икебаналар қойған жөн. Үстелде - 1-2 орындық, жанында-торларға, сөмкелерге арналған ілмек. Мұның бәрі жағымды эмоциялар тудыру үшін қажетті қолайлы атмосфераны құруға, ата-аналардың қызығушылығын тудыруы керек ақпаратты қабылдауға, ойыншықтар, үстел үстіндегі үгіт-насихатқа қатысатын ертегі кейіпкерлерін жасауға, ата-аналардың назарын өз еңбектеріне аударатын және өздері қолөнерге ұқыпты қарайтын балаларды тартқан жөн.
Үстел ақпаратын әртүрлі материалдардан жасалған жұмсақ, жеңіл ойыншықтар арқылы ұсынуға болады. Түсі мен өлшемімен ерекшеленетін тақырып сюжеттің негізгі тақырыптарында, кейіпкерлердің әшекейлерінде орналасқан. Үштен аспайтын кеңестер беру кейіпкерлермен ойнатылады.
Шамамен сюжеттік опциялар.
- Жаңғақ қабығынан жасалған тасбақа "егер бала өтірік айтса"тақырыбының постерін ұстайды. Көк түсті кестеленген майлықта-лалагүлдер. Олар жіптерден байланған, кеңестері бар жапырақтар өзектерінен көрінеді.
- Ағашта (қағаздан), ұяда (мақтадан) құс (крахмалданған жіптерден), тұмсықта - тақырып: "баланы жазалау кезінде есте сақтау керек..."Ағаштың жанында-жануарлардың ойыншықтары, олардың аяқтарында кеңестер бар.
- Қарасорада-матадан тігілген колобок, беретте. Берет щеткасында " егер жарақаттанудың алдын алуға болады ...", ал үкі Сен саңырауқұлақтың қақпағында, жидекте, гүлдің өзегінде, үстелдің жанында орналасқан жарыстарда.
- Еден шамында (жіптер мен матаның катушкаларынан) әже отырады (папье-машеден, тау күлінен жасалған моншақтардан, юбка матадан жасалған аппликациямен безендірілген) және үш орамалдан шарф тоқиды. Еден шамында-тақырып:" немерелерді тәрбиелеуге арналған кеңестер", ал гломерулиде - үйірмелер түріндегі кеңестер.
- Доктор Айболит "гауһар сияқты көзді сақта" тақырыбымен жеделхат және шприц немесе үлкен қарындаш ұстайды, оның шеттерінде кеңестер бар.
- Гжельмен боялған самоварда-тақырып, табақшаларда-кеңестері бар шыныаяқтар.
- Олимпиадалық аю (жүннен), оның кеудесінде-тақырыбы бар медаль, құрсаулар, сақиналар, оларда-кеңестер.
- Тұмсықтағы Әтеш тақырыптың атын, құйрығында - кеңестерді алып жүреді.
- Картоннан және матадан жасалған Паровоз шұңқырдың үзінділерін алып жүреді: қоян, мысық, Бақа, тиін (олардың жүні). Түтіннің түтінінде - тақырып: "баланы қалай сүю керек", ал вагондардың терезелерінен қарайтын жануарлардың аяқтарында-кеңестер. Паровоздың артында чемоданы бар түлкі жүгіреді, онда "Сізге сәттілік"деген жазу бар.
ҚЫСҚАША АҚПАРАТ БҰРЫШЫ
Бұл Айдар ата-аналарды ұлы адамдардың қысқа сөздерімен, поэзияның жарқын жолдарымен, нақты халық мақал-мәтелдерімен және тәрбие мен оқыту мәселелері бойынша мақал-мәтелдермен таныстырады. Бұл бұрыш дәліздердің қабырғаларына, балабақшаның кіреберісіне, киім ауыстыратын бөлмеге немесе өткелдер арасындағы аралыққа орналастырылған. Алдыңғы сияқты, Айдар дәстүрлі емес түрде жасалады. Мысалы, М. Ю. Лермонтов жолының Ромы бар радио түрінде:
"Маған сеніңіз, бақыт бізді сүйетін жерде, бізге сенетін жерде ғана."Теледидар экраны түрінде:" әйеліңді баласыз, ал балаларды адамсыз үйрет."Шекспирдің сөздері орналастырылған фольгадан жасалған жұлдыз түрінде:"Зұлым сөз оны айтқан аузына қиындық туғызады".
Ушинскийдің: "ешқашан балаға орындалмайтын нәрсені уәде етпеңіз және оны ешқашан алдамаңыз"деген сөзін паналаған күн түрінде.
Дж. ж. Руссоның сөздері бар гүл түрінде:"сіз балаңызды бақытсыз етудің ең сенімді жолы - оны ешнәрседен бас тартпауға үйрету екенін білесіз бе".
Бұл бұрышта тек бір мәлімдеме, мақал немесе өлең болуы керек, ал жарық фонда үлкен басылған.
"ҮЙДЕ ОҚУҒА АРНАЛҒАН" БҰРЫШ