Мақаланың тақырыбы " пәндік-кеңістіктік дамыту ортасын ұйымдастыру стандартының талаптарына сәйкестік»
Авторы: С. М. Қоңқобаева,
жоғары біліктілік санатты әдіскер
Бурабай ауданының "Ромашка "бөбекжайы" МКҚК
Мектепке дейінгі ұйымдардың маңызды міндеті-педагогикалық процесті жетілдіру және әр баланың шығармашылық белсенділігін қамтамасыз ететін, баланың өз белсенділігін көрсетуге және өзін толық сезінуге мүмкіндік беретін дамушы ортаны ұйымдастыру арқылы балалармен білім беру жұмысының дамушы әсерін арттыру.
Пәндік-дамытушылық орта мектеп жасына дейінгі балалардың дамуындағы маңызды фактор болып табылады. Баланың толыққанды дамуы үшін балалар жарқын, әсерге толы әлемді қабылдауы үшін жағдай жасау қажет. Бала-керемет еліктеуші, толыққанды адам, өзінің жеке ерекшелігінде ерекше, ынталы зерттеуші, өзінің айналасындағы әлемді қуанышпен және таңданыспен ашады, өзіне берілген барлық нәрсені әр түрлі іс-шаралар үшін пайдалануға тырысады.
Мұғалімнің мақсаты - әр балаға толыққанды өмір сүруге мүмкіндік беру. Өз тобының табалдырығын аттаған және алақанын тәрбиешінің қолына сенімді түрде салған әр бала әлемге сиқырлы кеуде ретінде ашылып, ересектерді өзінің таланттарының әсемдігімен таң қалдырады және таң қалдырады.
Мектепке дейінгі ұйымдағы педагог қызметкерлердің міндеті балаға шығармашылық қабілеттерін көрсетуге, әлемді және өнер тілін бейнелі түрде қайта құру тәсілдерін білуге, еркін таңдау кезінде танымдық-эстетикалық және мәдени-коммуникативтік қажеттіліктерді іске асыруға мүмкіндік беретін кеңістіктік-пәндік дамытушы ортаны үлгілеу білігі болып табылады. Пәндік ортаны модельдеу балалардың өзара әрекеттесуіне, ынтымақтастығына, өзара білім алуына жағдай жасайды. Сондықтан қазіргі кездегі маңызды міндет-оның мазмұны мен қасиеттері арқылы баланың жан-жақты дамуына әсер ететін дамушы ортаның ерекшеліктерін түсіну. Даму ортасы ересек пен балалардың өзара әрекеттесуінде фон және делдал бола алады және болуы керек, онда бала басқа тәжірибелерімен бөлісе алады, өз өмірін және өзін топта құра алады. Бұл сәрсенбі тиіс екінші үйіне, қайда деймін қуана жүріп, қалып ұзағырақ. Әрбір бала өзін жайлы сезінуі, өзінің жеке басын жүзеге асыруы, топтағы басқа адамдар арасында жеке тұлға болуы үшін қоршаған кеңістікті осылай құру қажет.
Заттық-кеңістіктік дамытушы ортаға қойылатын талаптар
Пәндік-кеңістіктік даму ортасы мазмұнды, қаныққан, өзгеретін, көп функциялы, өзгермелі, қол жетімді және қауіпсіз болуы керек.
Пәндік-кеңістіктік даму ортасы бағытталған:
- әрбір жас кезеңінің ерекшеліктеріне сәйкес балаларды дамыту және тәрбиелеу үшін заманауи дидактикалық материалдарды, жабдықтар мен мүкәммалды пайдалана отырып, Бағдарлама мазмұнын тиімді іске асыру;
- балалардың денсаулығын сақтау және нығайту;
- балалардың дамуындағы кемшіліктерді түзету, инклюзивті білім беру үшін жағдай жасау;
- әртүрлі білім беру және дамыту бағдарламаларын жүзеге асыру;
- балалардың ойын, танымдық, зерттеу, шығармашылық және қозғалыс белсенділігін қамтамасыз ету;
-қоршаған ересектермен және заттық-кеңістіктік ортадағы балалармен өзара әрекеттесудегі балалардың эмоционалдық саулығы;
- балалардың өзін-өзі көрсету мүмкіндігі.
Пәндік дамып келе жатқан кеңістіктік ортаны құру кезінде гендерлік көзқарасты ескеріп, қыздар мен ұлдарға арналған нақты заттармен, ойыншықтармен және материалдармен қамтамасыз ету керек. Пәндік-дамытушылық кеңістіктік орта білім беру салаларын интеграциялау принципін ескере отырып құрылады. Бір білім беру саласына арналған материалдар мен жабдықтарды басқа салаларды жүзеге асыру кезінде пайдалану керек. Жабдықтарды таңдау келесі іс-шаралар үшін жүзеге асырылады: ойын, танымдық-зерттеу, коммуникативті, еңбек, музыкалық-көркемдік, көркем әдебиетті қабылдау және басқалары, бұл балалардың шығармашылық, психологиялық және физикалық дамуына үлкен ықпал етеді.
Баланың дамуындағы қажетті шарт-бұл оның психологиялық жағдайы ғана емес, сонымен бірге оның физикалық дамуы мен денсаулығын нығайту. Ол үшін топтың пәндік-дамытушылық ортасы балалардың жеке кіші топтарда ойнау және айналысу мүмкіндігін ескере отырып ұйымдастырылады, ал құралдар мен ойыншықтар олардың еркін қозғалысына кедергі келтірмейтіндей етіп орналастырылады.
Тәрбиешінің міндеті – құру оң жағдайы, балалар, ұйымдастыру рационалды қозғалыс тәртібі, алдын алуға, балалар қажу ақылға қонымды кезекпен ауысып сан алуан белсенді қызметін және демалыс.
Пәндік-дамытушылық ортаны құру кезінде келесі принциптерді басшылыққа алу қажет:
* ортаның полифункционалдылығы: пәндік даму ортасы көптеген мүмкіндіктерді ашуы керек, оқу процесінің барлық компоненттерін қамтамасыз етуі керек және осы мағынада көп функциялы болуы керек.
* оның полифункционалдылығымен байланысты ортаның өзгеруі-бұл жағдайға сәйкес кеңістіктің бір немесе басқа функциясын алдыңғы қатарға шығаруға мүмкіндік беретін өзгерістер мүмкіндігі (монофункционалды аудандастырудан айырмашылығы, функцияларды белгілі бір кеңістікке қатаң бекітеді).
* қазіргі білім беру процесінің сипатына сәйкес пәндік даму ортасының негізгі (негізгі) жобасы ұсынылуы керек, ол әр түрлі типтегі, мектепке дейінгі ұйымдардың типтері үшін оның модельдік нұсқаларын практиктердің өздері жасаған қоршаған ортаның нақты нұсқаларының прототипі ретінде көрсетуі керек.
Оқу орнындағы балалар үшін ұйымдастырылған кеңістік олардың дамуына күшті ынталандыру немесе жеке шығармашылық қабілеттерін көрсетуге кедергі келтіруі мүмкін. Топтық бөлмеде пәндік ортаны ұйымдастыру кезінде мұғалімдер әр баланың жеке басының негізгі сипаттамаларын қалыптастыруға, оның қабілеттері мен мүдделерін дамытуға ықпал ететін барлық нәрсені ескеруі керек. Пәндік-дамытушылық орта оқушылардың жас ерекшеліктеріне, оқу кезеңіне және мұғалімдер жүзеге асыратын бағдарламаға байланысты өзгеруі керек екенін есте ұстаған жөн.
Дұрыс ұйымдастыру үшін балалардың дербес әрекетін жасау қажет дамытушы пәндік ортаны болжайтын болуы:
* ойын аймақтары;
* жалғыздық аймақтары;
* заманауи ойыншықтар;
• дамытушы ойындар;
* дидактикалық және демонстрациялық материалдар;
* өнімді қызметке арналған материалдар;
* шығармашылық қызметке арналған атрибуттар;
* тәжірибе бұрыштары;
* табиғат бұрышы;
* музыкалық бұрыш
* фонотека, видеотека;
* спорттық жабдықтар мен жабдықтар және т. б.
Баланың айналасында ол өмір сүретін және оқитын арнайы пәндік-дамытушы орта құрылады. Бұл ортада мектеп жасына дейінгі бала өзінің физикалық функцияларын дамытады, сенсорлық дағдыларды қалыптастырады, өмірлік тәжірибені жинақтайды, әртүрлі заттар мен құбылыстарды ретке келтіруді және салыстыруды үйренеді, өз тәжірибесінен білім алады.