"Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Зеленый бор ауылының "Ромашка" бөбекжайы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли- сад "Ромашка" села Зеленый бор при отделе образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области

СоцСети

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балаларды патриоттық тәрбиелеудің өзектілігі мектеп жасына дейінгі

Жақында балаларды патриоттық тәрбиелеу мәселесі өте өзекті болды. Бүгінгі біздің қоғамды күтіп тұрған ең үлкен қауіп-бұл адамның жеке басының жойылуы. Қазіргі уақытта материалдық құндылықтар рухани үстемдік ете бастады, сондықтан балалар мейірімділік, мейірімділік, жомарттық, әділеттілік туралы идеяларды бұрмалайды. Қоғамда "адамгершілік тапшылығы"сезіледі. Рухани күйреу мен төмен мәдениеттің тән көріністерінің бірі біздің халқымыздың рухани құндылықтарының бірі ретінде патриотизмді жоғалту болды. Соңғы жылдары жастардың отандық мәдениеттен, өз халқының қоғамдық-тарихи тәжірибесінен алшақтауы байқалды.
Қазіргі жағдайда адам-азаматты тәрбиелеу басты әлеуметтік және мемлекеттік басымдыққа айналады. Гуманистік сипатты, жалпыадамзаттық құндылықтардың басымдығын, азаматтыққа тәрбиелеуді, адам құқықтары мен бостандықтарын құрметтеуді, қоршаған табиғатқа, Отанға, отбасына деген сүйіспеншілікті жариялаған, баланы ұлттық мәдениеттердің, дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың білім беру жүйесімен қорғауды және дамытуды қамтамасыз ететін білім беру саласындағы мемлекеттік саясаттың қағидаттары. Патриоттық тәрбие процесін мектепке дейінгі жастан бастау керек. Осы кезеңде баланың жеке басының рухани-адамгершілік негізінің мәдени-құндылық бағдарларының қалыптасуы, оның эмоцияларының, сезімдерінің, ойлауының, қоғамдағы әлеуметтік бейімделу тетіктерінің дамуы жүреді, ұлттық-мәдени өзін-өзі тану, қоршаған әлемде өзін-өзі тану процесі басталады. Адам өмірінің бұл кезеңі балаға эмоционалды-психологиялық әсер ету үшін ең қолайлы болып табылады, өйткені шындықты, Мәдени кеңістікті қабылдау бейнелері өте жарқын және күшті, сондықтан олар ұзақ уақыт, кейде өмір бойы есте қалады, бұл патриотизмді тәрбиелеуде өте маңызды.
Жетекші ғалымдардың кейбір пікірлерін қарастырыңыз (№1 кесте).
№ 1 кесте-патриоттық тәрбие туралы ғалымдардың пікірі
Автор
Мазмұны
К. Д. Ушинский "балаларда патриотизмді мектеп жасына дейінгі кезден бастау керек"
В. А. Сухомлинский "балалық шақ-бұл әлемнің күнделікті ашылуы, сондықтан оны ең алдымен адам мен Отан туралы, олардың сұлулығы мен ұлылығы туралы білімге айналдыру керек"
Ипполитова Н.В "патриоттық тәрбие - патриоттық сезімдерді дамытуға, патриоттық сенімдер мен патриоттық мінез-құлықтың тұрақты нормаларын қалыптастыруға бағытталған тәрбиешілер мен тәрбиеленушілердің өзара іс-қимыл процесі"
Козлова С. А. "мектеп жасына дейінгі балаларды патриоттық тәрбиелеу-бұл баланың Отан туралы білімін байыту, патриоттық сезімдерді тәрбиелеу, адамгершілік мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру, іс-әрекетке деген қажеттілікті жалпы пайдаға дамыту мақсатында оның жеке басына педагогикалық әсер етудің мақсатты процесі"
Никонова л. е. "бұл дәстүрлі отандық мәдениеттің мұрасын игеру, адам өмір сүретін ел мен мемлекетке деген көзқарасты қалыптастыру процесі"

Бүгінде өскелең ұрпақтың бойында отансүйгіштікке тәрбиелемей, экономикада да, мәдениетте де, білім беруде де сенімді түрде алға жылжу мүмкін емес екені бұрынғыдан да айқын болып отыр, өйткені біздің болашағымыздың рухани-адамгершілік негізі, рухани-адамгершілік өзегі - Отанға, өз Отанына деген сүйіспеншілігі болуы тиіс. Жас кезінен бастап адам өзін отбасының, ұлтының, Отанының бөлшегі ретінде тани бастайды. Сондықтан, мектеп жасына дейінгі балаларда қадір-қасиет пен мақтаныш, жауапкершілік пен үміт сезімін тәрбиелеу керек, оларға отбасының, ұлттың, Отанның шынайы құндылықтарын ашу керек
Патриотизм-бұл мектепке дейінгі жаста қалыптасатын және кез-келген адамгершілік қасиет сияқты жеке тұлғаның адамгершілік қасиеттерінің бірі.
Үлкен мектеп жасына дейінгі балаларды патриоттық тәрбиелеу бойынша жұмысты дұрыс ұйымдастыру, ең алдымен, осы жастағы балалардың жас ерекшеліктері мен психологиялық ерекшеліктерін білуге негізделген.
Ересек мектепке дейінгі жаста, психологтар атап өткендей, балаларды патриоттық тәрбиелеу бойынша арнайы жұмысты жүзеге асырудың мүмкіндігі мен қажеттілігін көрсететін ісіктер пайда болады.
Оларға, ең алдымен, мектеп жасына дейінгі балаларда мазмұнды байыту, зейіннің өсуі, эмоционалды тәжірибенің тереңдігі мен тұрақтылығы негізінде моральдық сезімдердің қалыптасуы жатады.
Қазіргі уақытта ата-аналармен жұмыс істеу өзекті және әсіресе қиын, үлкен әдептілік пен шыдамдылықты қажет етеді, өйткені жас отбасыларда патриотизмге, азаматтыққа тәрбиелеу мәселелері маңызды болып саналмайды және көбінесе тек таң қалдырады.
Отбасында бала негізгі әлеуметтік білімді игереді, адамгершілік Дағдылар мен дағдыларды игереді, белгілі бір қоғамда өмір сүруге қажетті белгілі бір құндылықтар мен идеалдарды қабылдайды.
Ата - аналардың көпшілігі отбасының негізгі қажеттіліктерін (тамақтану, Балалардың денсаулығы, баспана), екінші орында-әлеуметтену процесінің құндылықтарын қамтамасыз етумен айналысады. Мұның бәрі отбасының тәрбиелік әлеуетінің төмендеуіне әкелді.
Қазіргі психологиялық-педагогикалық зерттеулер ата-аналардың балаларды оқыту мен тәрбиелеуде үлкен қиындықтарға тап болғанын көрсетеді. Олар бағынбау, жанжал, теңгерімсіздік, мектеп жасына дейінгі балалардың агрессивтілігі туралы алаңдайды, үмітсіздік тудырады – әлсіз даму, қызығушылық, енжарлық емес, ата - аналар қиын жағдайларда өзін қалай ұстау керектігін білмейді. Ата-аналар балаларын тәрбиелеу кезінде шамадан тыс қатаңдықты қолданатыны және көрсететіні анықталды. Сонымен қатар, ата-аналардың көпшілігі балалардың тәжірибесіне мән бермейді, олардың себебін анықтауға тырыспайды, оларды объективті емес және ынталандырмайды.
Патриоттық сезімдерді қалыптастыру отбасымен тығыз байланыста тиімді. Бұл ата-аналар өмірдің, олардың еңбегінің, мемлекеттің балаларға деген қарым-қатынасының жарқын, қол жетімді мысалдарында балаға тек туыстары ғана емес, бүкіл қоғам, бүкіл ел үміт артатынын көрсетеді. Ата-аналарға балаларды алаңға серуендеу, қаза тапқан жауынгерлердің ескерткіштері және басқа да ескерткіш орындар сияқты қоғамдық өмірге тартудың түрлері туралы кеңес беруге болады.
Теориялық зерттеулердің нәтижелері туған қала мысалында мектеп жасына дейінгі балаларда патриотизм негіздерін қалыптастыру процесінің тиімділігіне ықпал ететін педагогикалық жағдайлар кешенін әзірлеу қажеттілігіне әкелді. Бұл кешен келесі педагогикалық жағдайларды қамтиды:
- патриоттық тәрбиенің мазмұны адамгершілік тәрбиесінің тетігі (білім мен түсініктердің, мотивтердің, сезімдер мен қатынастардың бірлігі) негізінде құрылатын болады;
- балалардың патриотизм негіздерін қалыптастыруға ықпал ететін мектепке дейінгі білім беру ұйымдары мен отбасының өзара іс-қимылы;
- патриотизм негіздерін қалыптастыру құралдары: қарым-қатынас, көркем әдебиет, халық шығармашылығы, ойын болады.
Патриотизм мен азаматтықты тәрбиелеу мектеп жасына дейінгі балалардың адамгершілік тәрбиесінің маңызды компоненттерінің бірі болып табылады

Жаңартылған күні: 11.01.2023 19:42
Құрылған күні: 11.01.2023 19:42

Текст