04.01.2018
Мектеп жасына дейінгі балалардың психологиясының
ерекшеліктері
Мектепке дейінгі балалық – адам өміріндегі қысқа кезең, бар болғаны алғашқы жеті жыл. Бірақ баланы
ересектерден бөлетін дәл осы кезең, қамқорсыз сәбидің біршама толыққанды,
белсенді тұлғаға айналады.
Мектепке дейінгі
жастың психологиялық ерекшеліктері
Жетекші іс-әрекет – ойын, адамдардың іс-әрекеті және мінез-құлық нормаларын игеру.
- 1 жасқа дейін бала 7-14 сөз қолданады, бір іске
- назары ауып 15 минут айналысады, «болмайды» деген сөздің мағынасын
- түсінеді, жүре бастайды (+2 ай).
- 1,5 жасқа дейін баланың сөздік қоры 30-40 сөзді
- құрайды, ол жақсы жүреді, тамақ ішеді және оған айтылып отырған сөз екенін
- түсініп, суреттердегі бейнелерді танып, көрсетеді. Баланың негізгі
- сұрақтары: не? кім?
- 2 жасқа дейінгі сөздік қоры – 300-400сөзді құрайды,
- Баланың негізгі сұрақтары: мынау не? мынау кім? Зат есім, есімдік, сын
- есім, одағай, етістіктерді игереді. Сөйлем құрауы қалыптасады (қыз
- балаларда жиі 1,5 жаста). Сұрақтарды қоя білуі баланың ақыл ойының «жақсы»
- дамуын көрсетеді. Қаламды жұдырығына ұстап сызықтар сала бастайды,
- текшелерден мұнара орнатады.
- 2,5 жасқа қарай сөздік қоры 1000 сөзді құрайды.
- Бағыт-бағдарлы сұрақтар қояды: қайда? қалай? қашан? Бұл жаста тіл дамының
- тежелуі ойландыруы керек, психикалық дамуы және құлағының ауыр естуіне
- күмән бар.
- 3 жасқа қарай – Неге? Деген сұрақ туындайды. Балаға
- бағыт беретін сұрақтар қойып отырса ол көрген-білгенін айтып береді.
- Салалас құрмалас тіпті бағыныңқы құрмалас сөйлемдерді қолданады, бұл оның
- ойлау қабілетінің жетілгендігін көрсетеді. Біреу, аз, көп деген не екенін
- түсінеді. Бүтін заттың бөлігін көріп танып біледі: құлағынан – қоянды,
- тұмсығынан – пілді.
- 3,5 жаста құрастыруды игереді, жоспарлау қасиеттері
- болады. Түрлі заттармен және сәл кейін – өз құрдастарымен сюжетті-рөлдік
- ойындардың үзінділері пайда болады. Бала әсерге берілгіш: ұялады, ренжиді,
- қуанады, қайғырады, мейірімді, қызғаншақ, ниет білдіруге қабілетті.
- 3-4 жаста – өзін таныту: мүмкін қылықтар: тыңдамау,
- қырсықтық, теріс қылықтар, қыңырлық, «үлкендерді балағаттау» («Мен, өзім»
- өзін мақтайды). Жалғыз ойнайды (заттық, құрастыру, сюжетті-рөлдік
- ойындар).
- 4 жаста өзі көрмегенді оған түсіндіріп айтып
- бергенді түсінуге қабілетті. Сурет бойынша мүмкіндігінше толық қарапайым
- әңгіме құрай алады, ересектердің бастаған сөйлемін ойланып толықтырады,
- қарым-қатынасқа қабілетті. Негізгі сұрақтары неге? Құрдастарымен
- сюжетті-рөлдік ойындар ойнайды. Бір іспен 40-50 минутқа дейін айналыса
- алады.
- 4,5 жасқа қарай алдына мақсат қоя біледі және оған
- жетуді жоспарлайды. Не үшін? деген сұрақтар қояды.
- 5 жаста бала өзінің тегін, атын, әкесінің атын,
- жасын, мекен жайын, үйге баратын көлікті айта біледі. Құрастырма ойыншықтарды
- қолдану біледі, кесте бойынша ойыншықты жинайды. Адамның бейнесінің
- негізгі мүшелерімен суретін салады.
- 5,5 жаста оқытудың барлық түрлері қолжетімді, ол
- негізінде оқытуға дайын.
- 5-6 жаста ересектермен дұрыс сөйлесе алады,
- ата-аналар тарапынан сүйіспеншілікке, мейірімділікке деген қажеттілігі
- жоғары, ата-анаға деген махаббаты, бауырмалдығы өседі – басқа адамды жақсы
- көру қабілетінің қалыптасуы үшін қиын кезең.