Қазіргі уақытта мектепке дейінгі ұйымдардың педагогикалық ұжымдары жұмысқа инновациялық технологияларды қарқынды енгізуде. Сондықтан біздің мектепке дейінгі мекеме мұғалімдерінің негізгі міндеті – балалармен жұмысты ұйымдастырудың әдістері мен формаларын, жеке тұлғаны дамыту мақсатына оңтайлы сәйкес келетін инновациялық педагогикалық технологияларды таңдау.
Бүгін біз инновациялық технологиялар және оларды мектепке дейінгі мекемеде тиімді пайдалану туралы сөйлесетін боламыз. Мектепке дейінгі білім берудегі заманауи педагогикалық технологиялар мектепке дейінгі білім берудің мемлекеттік стандарттарын іске асыруға бағытталған.
Қазіргі білім беру технологияларының қатарына мыналарды жатқызуға болады:
* Денсаулық сақтау технологиялары;
* жобалау қызметінің технологиялары
* зерттеу қызметінің технологиясы
* ақпараттық-коммуникациялық технологиялар;
* тұлғаға бағытталған технологиялар;
* мектеп жасына дейінгі және тәрбиеші портфолиосының технологиясы
* ойын технологиясы
* "ТРИЗ" технологиясы және т. б.
1. Денсаулық сақтау технологиялары
Денсаулық сақтау технологияларының мақсаты-баланың денсаулығын сақтау мүмкіндігін қамтамасыз ету, салауатты өмір салты бойынша қажетті білім, білік, дағдыларды қалыптастыру.
Денсаулық сақтау педагогикалық технологиялары мұғалімнің баланың денсаулығына әр түрлі деңгейдегі — ақпараттық, психологиялық, биоэнергетикалық әсер етуінің барлық аспектілерін қамтиды.
Қазіргі жағдайда адамның дамуы оның денсаулығын қалыптастыру жүйесін құрмай мүмкін емес. Денсаулық сақтау педагогикалық технологияларын таңдау байланысты:
* мектепке дейінгі мекеме типінен,
* онда балалардың болу ұзақтығынан,
* педагогтар жұмыс істейтін бағдарламадан,
* БҚҚ нақты шарттары,
* педагогтың кәсіби құзыреттілігі • ,
* балалар денсаулығының көрсеткіштері.
2. Жобалау қызметінің технологиялары
Мақсаты: балаларды тұлғааралық қарым-қатынас саласына қосу арқылы әлеуметтік және жеке тәжірибені дамыту және байыту.
Мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытуда жобалық технологияны белсенді қолданатын мұғалімдер бірауыздан балабақшада ұйымдастырылған өмір тәрбиеленушілерді жақсы білуге, баланың ішкі әлеміне енуге мүмкіндік беретінін айтады.
Оқу жобаларының жіктелуі:
* "ойын" - балалар сабақтары, топтық іс-шараларға қатысу (ойындар, халық билері, драматизация, түрлі ойын-сауық түрлері);
* қоршаған табиғат пен қоғамдық өмірге байланысты мәселелерді зерттеуге бағытталған" экскурсиялық";
* "баянды", оны жасау кезінде балалар өз әсерлері мен сезімдерін ауызша, жазбаша, вокалдық көркем (сурет), музыкалық (фортепианода ойнау) формада жеткізуді үйренеді;
* белгілі бір пайдалы өнімді жасауға бағытталған "конструктивті": құс үйін, гүлзарларды жасау.
3. Зерттеу қызметінің технологиясы
Балабақшадағы зерттеу қызметінің мақсаты-мектеп жасына дейінгі балаларда негізгі негізгі құзіреттіліктерді, ойлаудың зерттеу түрін қалыптастыру.
Айта кету керек, жобалық технологияларды қолдану ТРИЗ технологиясын (өнертапқыштық мәселелерді шешу технологиялары) пайдаланбай өмір сүре алмайды. Сондықтан, шығармашылық жоба бойынша жұмысты ұйымдастырған кезде оқушыларға бір нәрсені зерттеу немесе эксперимент жүргізу арқылы шешуге болатын проблемалық тапсырма ұсынылады.
Тәжірибелік-зерттеу жұмыстарын ұйымдастырудың әдістері мен тәсілдері
қызмет:
- эвристикалық әңгімелер;
- проблемалық сипаттағы мәселелерді қою және шешу;
- байқау;
- модельдеу (жансыз табиғаттағы өзгерістер туралы модельдер құру);
- тәжірибелер;
- нәтижелерді белгілеу: бақылаулар, тәжірибелер, эксперименттер, еңбек қызметі;
- "батыру" қазақстан бояулар, дыбыстар, иістер мен табиғат бейнелері;
- табиғаттың дауыстары мен дыбыстарына еліктеу;
- көркем сөзді қолдану;
- дидактикалық ойындар, ойын оқыту және шығармашылық дамыту
жағдайды;
- еңбек тапсырмалары, іс-әрекеттер.
Танымдық-зерттеу қызметінің мазмұны
1. Тәжірибелер (эксперимент)
2. Коллекциялау (жіктеу жұмысы)
3. Карта бойынша саяхат
4. Уақыт өзені " бойынша саяхат»
4. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
Қазіргі бала дамып келе жатқан әлем ата-анасы өскен әлемнен түбегейлі ерекшеленеді. Бұл үздіксіз білім берудің бірінші буыны ретінде мектепке дейінгі тәрбиеге сапалы жаңа талаптар қояды: заманауи ақпараттық технологияларды (компьютер, интерактивті тақта, планшет және т.б.) қолдана отырып білім беру.
Қоғамды ақпараттандыру мектеп жасына дейінгі педагогтардың алдына міндеттер қояды:
* уақытпен бірге жүру,
* жаңа технологиялар әлеміне бала үшін жолсерік болу,
* компьютерлік бағдарламаларды таңдауда тәлімгер,
* оның тұлғасының ақпараттық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру,
* педагогтардың кәсіби деңгейін және ата-аналардың құзыреттілігін арттыру.
Бұл мәселелерді шешу ақпараттандыру контекстінде балабақша жұмысының барлық бағыттарын жаңартып, қайта қарастырмай мүмкін емес.
Заманауи педагог жұмысындағы акт:
1. Сабақтарға және стендтерді, топтарды, кабинеттерді ресімдеу үшін иллюстрациялық материалдарды іріктеу (сканерлеу, интернет, принтер, презентация).
2. Сабақтарға қосымша танымдық материалдарды таңдау, мерекелер мен басқа да іс-шаралардың сценарийлерімен танысу.
3. Тәжірибе алмасу, мерзімді басылымдармен танысу, Ресей мен шет елдердің басқа мұғалімдерінің жетістіктері.
4. Топтық құжаттаманы, есептерді рәсімдеу. Компьютер сізге әрдайым есептер мен талдаулар жазуға мүмкіндік бермейді, бірақ схеманы бір рет теріп, болашақта қажетті өзгерістер енгізу жеткілікті.
5. Ата-аналар жиналыстарын өткізу процесінде балалармен білім беру сабақтарының және ата-аналардың педагогикалық құзыреттілігінің тиімділігін арттыру үшін Рower Рoint бағдарламасында презентациялар құру.
5. Тұлғаға бағытталған технология
Тұлғаға бағытталған технологиялар баланың жеке басын мектепке дейінгі білім беру жүйесінің орталығына қояды, отбасы мен мектепке дейінгі мекемеде ыңғайлы жағдайларды, оны дамытудың жанжалсыз және қауіпсіз жағдайларын қамтамасыз етеді, қолда бар табиғи әлеуетті жүзеге асырады.
Тұлғаға бағытталған технология жаңа білім беру бағдарламаларының мазмұнына сәйкес келетін дамушы ортада жүзеге асырылады.
Даму кеңістігінде балалармен жеке тұлғаға бағытталған өзара әрекеттесуге жағдай жасау әрекеттері байқалады, бұл баланың өз белсенділігін көрсетуге, өзін толық жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Алайда, мектепке дейінгі мекемелердегі бүгінгі жағдай мұғалімдер жеке тұлғаға бағытталған технологиялар идеяларын толығымен жүзеге асыра бастады, бұл балаларға ойын барысында өзін-өзі жүзеге асыруға мүмкіндік беру, өмір режимі әртүрлі іс-әрекеттермен шамадан тыс жүктелген, ойынға аз уақыт қалды деп айтуға мүмкіндік бермейді.
6. Ойын технологиясы
Ол оқу процесінің белгілі бір бөлігін қамтитын және жалпы мазмұнмен, сюжетпен, кейіпкермен біріктірілген тұтас білім ретінде құрылады. Ол дәйекті түрде қосылады:
* заттардың негізгі, сипаттамалық белгілерін анықтай, салыстыра, салыстыра білуді қалыптастыратын ойындар мен жаттығулар;
* белгілі бір белгілер бойынша заттарды жалпылауға арналған ойындар тобы;
* мектеп жасына дейінгі балалар нақты құбылыстарды нақты емес құбылыстардан ажырата алатын ойын топтары;
* өзін-өзі ұстай білуге, сөзге тез жауап беруге, фонемалық естуге, тапқырлыққа және т. б. тәрбиелейтін ойындар тобы.
Жеке ойындар мен элементтерден ойын технологияларын құру - әр тәрбиешінің қамқорлығы.
Ойын түрінде оқыту қызықты, көңілді болуы мүмкін және болуы керек, бірақ көңіл көтермейді. Жүзеге асыру үшін осындай тәсіл қажет білім беру технологиялары әзірленетін оқыту үшін мектепке дейінгі, өгей анық белгіленген және қадамдық сипатталған жүйесін ойын тапсырмалары әр түрлі ойын үшін пайдалана отырып, осы жүйені, педагог еді сенімді болу, соның нәтижесінде ол ие болады кепілді меңгеру деңгейі баланың сол немесе өзге де заттық мазмұны. Әрине, баланың жетістіктерінің бұл деңгейіне диагноз қойылуы керек, ал мұғалім қолданатын технология бұл диагнозды тиісті материалдармен қамтамасыз етуі керек.
7. ТРИЗ " технологиясы»
Ғалым-өнертапқыш Т.с. Альтшуллер жасаған ТРИЗ (өнертапқыштық есептерді шешу теориясы).
Мұғалім баланы ойлаушы адамның позициясына қоятын дәстүрлі емес жұмыс түрлерін қолданады. Мектепке дейінгі жасқа бейімделген ТРИЗ-технология баланы " шығармашылық бәрінде!"Мектепке дейінгі жас ерекше, өйткені баланың қалыптасуы оның өмірі сияқты болады, сондықтан әр баланың шығармашылық әлеуетін ашу үшін осы кезеңді жіберіп алмау керек.
Балабақшада осы технологияны қолданудың мақсаты, бір жағынан, икемділік, ұтқырлық, жүйелілік, диалектика сияқты ойлау қасиеттерін дамыту; екінші жағынан – іздеу белсенділігі, жаңалыққа ұмтылу; сөйлеу және шығармашылық қиял.
Мектепке дейінгі жастағы ТРИЗ технологиясын қолданудың негізгі міндеті - балаға шығармашылық жаңалықтардың қуанышын ояту.
Егер мұғалім ТРИЗ технологиясын жеткілікті меңгермеген болса, Сіз жұмыста тек ТРИЗ элементтерін (құралдар жиынтығын) қолдана аласыз.
Қарама-қайшылықтарды анықтау әдісін қолдана отырып схема жасалды:
* Бірінші кезең-балалардағы тұрақты бірлестіктерді тудырмайтын кез-келген заттың немесе құбылыстың сапасының оң және теріс қасиеттерін анықтау.
* Екінші кезең-объектінің немесе құбылыстың оң және теріс қасиеттерін анықтау.
* Бала ересектердің одан не қалайтынын түсінгеннен кейін ғана тұрақты бірлестіктерді тудыратын заттар мен құбылыстарды қарастыруға көшу керек.
Көбінесе мұғалім тризов сабақтарын өткізеді, тіпті бұл туралы білмейді. Шынында да, шығармашылық педагогиканың мәні – ойлаудың босатылуы және мәселені шешуде соңына дейін жүру мүмкіндігі.
Қорытынды: технологиялық тәсіл, яғни жаңа педагогикалық технологиялар мектеп жасына дейінгі баланың жетістіктеріне кепілдік береді және болашақта олардың мектепте сәтті оқуына кепілдік береді.